De fabrikant van de Nintendo DS game C.O.R.E. heeft goed werk verricht, want er zijn vier multiplayer-opties. Maar door enkele probleempjes met de besturing en de wapens is de game niet zo glansrijk als mocht worden verwacht. In principe is het, technisch gezien, een game die voldoende vermaak zou moeten bieden. Helaas zijn er teveel saaie spelmomenten, waardoor het allemaal heel vervelend wordt. De reis die je met C.O.R.E. door de annalen van de geschiedenis maakt, geeft je een lamlendig gevoel. Het basisthema van het spel is vergelijkbaar met dat van Doom, alleen ligt de nadruk meer op snelle reflexen dan dat de speler tactisch denkwerk moet verrichten. De frustratie neemt alleen maar toe als blijkt dat de gamebesturing en het aanvalssysteem wederom een mislukking zijn. De niveaus zijn opgebouwd uit lange gangen met deuren die toegang geven tot diverse paden die uitlopen in talloze kronkelende wegen. Aangezien er geen landkaart is, is het bijzonder lastig om uit deze puinhoop wijs te worden.
De besturing is niet nauwkeurig en wordt overschaduwd door het ontwerp van het aanvalssysteem dat duidelijk tekort schiet. Er zijn acht wapens in het spel, maar deze zijn niet interessant genoeg om er een spannende schietgame van te maken. Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van de geweren, wat eigenlijk heel leuk zou moeten zijn, wordt dit al snel saai en je zult deze dan ook alleen maar als laatste redmiddel willen gebruiken als je door je ammunitie heen bent. Er zijn maar weinig momenten in deze game waarop je zult moeten springen, en juist dan blijkt hoe gebrekkig het systeem werkt. Deze Nintendo DS game is dan ook absoluut geen aanrader voor de prijs die je ervoor moet betalen.